Octavia 1.4 TSI czy dieselek, co kupić??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wp74
    Classic
    • 2011
    • 17

    Octavia 1.4 TSI czy dieselek, co kupić??

    o gustach nie ma co dyskutować wybierz kolor taki z jakim się dobrze czujesz
  • darek_wawa
    Drive
    • 2010
    • 75

    #2
    Octavia 1.4 TSI czy dieselek, co kupić??

    Witam. Po nowym roku mam zamiar przesiąść się z VW Polo do Skody Octavii II. Przeglądam dane techniczne, cenniki, czytam opinie na forum i chciałbym prosić o pomoc w wyborze. W styczniu mam zamiar zamówić nową Octavkę kombi. Do tej pory wybór był oczywisty – diesel 1.9TDI – sprawdzona konstrukcja za niewygórowaną cenę. Niestety w związku z nieuchronnie zbliżającymi się normami EURO 5 obawiam się, że w styczniu w ofercie Skody może już nie być tego silnika i zostaną tylko diesle z DPF oraz benzyna TSI. Być może macie jakieś potwierdzone informacje do kiedy Skoda będzie oferowała 1.9 TDI 105 KM?.
    Potrzebuje samochodu rodzinnego który w 90% będzie jeździł w mieście w większości na odcinkach około 10km. Ze względu na to że samochód większość czasu będzie jeździł w miesicie na krótkich odcinkach odrzuciłem ofertę diesli z DPF. Uważam, że póki co to wynalazek testowany na klientach i kupując DPF do jazdy po miesicie sam proszę się o kłopoty. Zostaje wiec benzyna jeżeli wycofają 1.9 TDi. Jaki macie opinie i doświadczenia z silnikiem 1.4 TSI. Ciężko jeszcze mówić coś o trwałości, gdyż to nadal nowe silniki, ale interesują mnie opinie z codziennego użytkowania, spalanie , dynamika, elastyczność , hałas w porównaniu do diesla itp. Samochód będzie w wersji wyposażenia Ambiente. Oprócz doposażenia autka w 4 dodatkowe głośniki, radio Swing, szyby tylne przyciemniane itp. zastanawiam się nad systemem kontroli ciśnienia w oponach. Czy jest to opcja warta dopłaty?? Pokazuje aktualne ciśnienie czy sygnalizuje tylko spadek ciśnienia w konkretnym kole??
    Kolejna sprawa to gdzie kupić auto za najlepszą cenę. Na forum wyczytałem że opłaca się zwrócić do gościa z Krakowa, który podobno ma najlepsze ceny. Czy to nadal aktualne czy obecnie gdzies mogę uzyskać korzystniejszy upust.
    Z góry dziękuje za wszystkie opinie, wskazówki i porady.

    Komentarz

    • aniam111
      Rider
      • 2009
      • 436

      #3
      Wydaj jeszcze 200 zł i kup podgrzewane dysze spryskiwaczy. Mnie w tym roku ciągle przymarzało. A kasa nie jest duża (zaraz rozgorzeje dyskusja że lepiej używać dobrego płynu itp)

      Najekonomiczniej wyjdzie 1,9TDI ale nie wiem jak będzie w styczniu.

      Co do cen wyślij do kolegi Danielcia konkretny interesujący się skonfigurowany samochód. Zawsze możesz z uzyskaną ofertą poszukać czegoś atrakcyjniejszego. Mnie udało się w moim mieście uzyskać nieznacznie droższą cenę, ale dopiero po konkretnej rozmowie już po uzyskaniu oferty od Danielcia. Za co koledze Danielciowi dziękuję :wink:
      AniaM
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
      O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez aniam111
        zaraz rozgorzeje dyskusja że lepiej używać dobrego płynu
        no tak :diabelski_usmiech
        w żadnym samochodzie nie miałem tego cuda i w żadnym mi nic nie przymarzło mimo trzymania na dworze, mój ojciec ma zawsze takie problemy trzymając w garażu, ale on lubi letniego używać zimą i z uporem maniaka nawet jak odpuści to nie wypryska letniego i nie zaleje zimowego, tylko go po trochu dolewa, przez co przez pierwszy miesiąc nigdy nie ma sprysków 1
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • genesis
          Ambiente
          • 2010
          • 232

          #5
          Zamieszczone przez darek_wawa
          zastanawiam się nad systemem kontroli ciśnienia w oponach. Czy jest to opcja warta dopłaty?? Pokazuje aktualne ciśnienie czy sygnalizuje tylko spadek ciśnienia w konkretnym kole??
          Masz przycisk, którym po napompowaniu kół do prawidłowej wartości, kalibrujesz system. Jeśli w którymś z kół ciśnienie się obniży dostaniesz stosowną informację na komputerze. Nie jest pokazywane nigdzie ciśnienie jakie masz w kołach. Dobry bajer, warty dopłaty.
          DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez genesis
            . Nie jest pokazywane nigdzie ciśnienie jakie masz w kołach. Dobry bajer, warty dopłaty.
            A moim zdaniem nie warty. Po 20km kapnęło się, że zmieniłem koła na zimowe o zupełnie innym rozmiarze. Po przejechaniu 1km z 1barem zamiast 2 nic nie zasygnalizował. Lepiej to sobie samemu włączyć za darmo. Ale na pewno bym za to nie zapłacił.
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz


            • #7
              shado A jak to można sobie włączyć?

              Komentarz

              • Morgoth
                L&K
                • 2010
                • 1116

                #8
                darek_wawa
                W pierwszej kolejności zrezygnowałbym z fabrycznych przyciemnianych szyb. Da się je w Wawie okleić za połowę tej ceny (info na forum), a kaskę przeznaczyć na inne dodatki.

                No i oczywiście przy takich przebiegach bierz TSI i nie kombinuj z dieslami.

                Co do zniżek, to chyba tylko danielcio z Kraka oferuje je "oficjalnie" na forum, ale i w Wawie i okolicach są do wyrwania podobne, wszystko zależy od kwoty zakupu.
                Morgoth

                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                G.B.Show

                Komentarz

                • darek_wawa
                  Drive
                  • 2010
                  • 75

                  #9
                  Co do przebiegów, to roczne nie przekraczają 15 tysięcy

                  Komentarz

                  • palioza
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 417

                    #10
                    Zamieszczone przez kross12
                    shado A jak to można sobie włączyć?

                    poszukaj w poradach sam to opisywalem
                    Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                    Komentarz

                    • martinex
                      Drive
                      • 2009
                      • 87

                      #11
                      Radzę przeczytać wątek o spalaniu. Ja się na TSI naciąłem w kwestii szacowania kosztów eksploatacji.

                      Na małych przebiegach i jeździe miejskiej ciężko utrzymać spalanie na poziomie zbliżonym do deklarowanego przez producenta (8.8 litra w mieście).

                      Faktem jest, że różnica w cenie między dieslem a benzyniakiem szacowana na podstawie danych katalogowych nie zostawia złudzeń - przy przebiegach na poziomie 15 tyś/ rocznie opłaca się kupić benzynę. Ale realne dane mogą mocno zweryfikować te obliczenia i może nie być wcale taka duża ta różnica. W moim przypadku nie jest.

                      A poza tym silnik TSI jest fantastyczny. Mógłby mieć trochę więcej koni - ale po to jest 1.8. Generalnie jest cicho, elastycznie i dynamicznie. Sama przyjemność.

                      Komentarz

                      • lisek1981
                        Drive
                        • 2010
                        • 69

                        #12
                        Zamieszczone przez genesis
                        Zamieszczone przez darek_wawa
                        zastanawiam się nad systemem kontroli ciśnienia w oponach. Czy jest to opcja warta dopłaty?? Pokazuje aktualne ciśnienie czy sygnalizuje tylko spadek ciśnienia w konkretnym kole??
                        Masz przycisk, którym po napompowaniu kół do prawidłowej wartości, kalibrujesz system. Jeśli w którymś z kół ciśnienie się obniży dostaniesz stosowną informację na komputerze. Nie jest pokazywane nigdzie ciśnienie jakie masz w kołach. Dobry bajer, warty dopłaty.
                        W uzupelnieniu wypowiedzi - system mierzy predkosc obrotowa kol i porownuje wyniki miedzy soba. Zatem faktycznie spadek cisnienia wygeneruje lampke i informacje, zeby sie zatrzymac. Ale system moze takze generowac falszywe alarmy (podskok kola czy jakas wieksza dziura) i to potrafi wkurzyc. Zgadzam sie z shado - nie warto doplacac, cisnienie i tak trzeba sprawdzac regularnie, a jak zlapiesz kapcia to na pewno poczujesz.
                        Pozdrawiam
                        Grzesiek

                        Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                        Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                        Komentarz

                        • Morgoth
                          L&K
                          • 2010
                          • 1116

                          #13
                          Zamieszczone przez martinex
                          Ja się na TSI naciąłem w kwestii szacowania kosztów eksploatacji.

                          Na małych przebiegach i jeździe miejskiej ciężko utrzymać spalanie na poziomie zbliżonym do deklarowanego przez producenta (8.8 litra w mieście).

                          Faktem jest, że różnica w cenie między dieslem a benzyniakiem szacowana na podstawie danych katalogowych nie zostawia złudzeń - przy przebiegach na poziomie 15 tyś/ rocznie opłaca się kupić benzynę. Ale realne dane mogą mocno zweryfikować te obliczenia i może nie być wcale taka duża ta różnica.
                          Widziałem już kilka testów Skodzinek z dieslem 1.6 105 KM i w żadnym średnie spalanie nie zbliżyło się nawet do podawanego przez producenta. W mieście bywało sporo wyższe, więc nie należy ostro krytykować TSI w tym względzie, a raczej metody pomiarów spalania.
                          Morgoth

                          Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                          G.B.Show

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez darek_wawa
                            Potrzebuje samochodu rodzinnego który w 90% będzie jeździł w mieście w większości na odcinkach około 10km
                            zarżniesz tego TDI na takich odcinkach a potem będziesz narzekał że TDI to gówno bo się psuje, przy takich przebiegach to 1,4TSI albo lepiej 1,8TSI

                            Zamieszczone przez darek_wawa
                            Samochód będzie w wersji wyposażenia Ambiente.
                            skoro kalkulujesz koszta na 1,9TDI w Ambiente to na pewno będzie cię stać na 1,4TSI w Elegance

                            Zamieszczone przez darek_wawa
                            Kolejna sprawa to gdzie kupić auto za najlepszą cenę. Na forum wyczytałem że opłaca się zwrócić do gościa z Krakowa, który podobno ma najlepsze ceny. Czy to nadal aktualne czy obecnie gdzies mogę uzyskać korzystniejszy upust.
                            dobrze przeczytałeś, zapewne nadal aktualne : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541
                            Zamieszczone przez kross12
                            shado A jak to można sobie włączyć?
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • darek_wawa
                              Drive
                              • 2010
                              • 75

                              #15
                              Cały problem w nowych dieslach to filtry DPF. Nie oszukujmy się podczas jazdy miejskiej nie ma opcji żeby filtr się optymalnie oczyścił. Podejrzewam że od początku 2011 zostaną tylko TSi i diesle z DPF. W sobotę w Seacie uzyskałem informacje nt. Leona. Na stoku zostało im około 60 szt. z silnikami 1.9TDI i to koniec produkcji, więc na 99% podobna sytuacja będzie w Skodzie. Miałem okazje testować przez tydzień Fabie 1.6 TDI z DPF 90KM. Byłem pozytywnie zaskoczony. Silnik dawał radę, a w trasie średnie spalanie mieściło się pomiędzy 4.6 i 4.8. Pięknie ale ten DPF Teraz testuję najnowszą Astrę 1.3 CDTI ECOFLEX 95KM, która w cyklu mieszanym miała palić 4.2. Dzisiaj po mieście wyszło mi 8.5 i jestem trochę w szoku Silnik 1.4 TSI wydaje się wiec dosyć dobrą alternatywą pomiędzy akceptowalnym spalaniem i brakiem DPF.

                              Komentarz

                              • Morgoth
                                L&K
                                • 2010
                                • 1116

                                #16
                                Zamieszczone przez darek_wawa
                                Podejrzewam że od początku 2011 zostaną tylko TSi i diesle z DPF.
                                Dobrze podejrzewasz, inne silniki nie spełnią norm.
                                Zamieszczone przez darek_wawa
                                W sobotę w Seacie uzyskałem informacje nt. Leona. Na stoku zostało im około 60 szt. z silnikami 1.9TDI i to koniec produkcji, więc na 99% podobna sytuacja będzie w Skodzie.
                                Na 100% taka sama jest w Skodzie, chociaż może jeszcze zdążyłbyś zamówić 1.9.

                                Zamieszczone przez darek_wawa
                                Teraz testuję najnowszą Astrę 1.3 CDTI ECOFLEX 95KM
                                Proszę Cię, nie zaniżaj poziomu

                                Zamieszczone przez darek_wawa
                                Silnik 1.4 TSI wydaje się wiec dosyć dobrą alternatywą pomiędzy akceptowalnym spalaniem i brakiem DPF.
                                Brawo :roll:
                                Morgoth

                                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                G.B.Show

                                Komentarz

                                • shado
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 5315
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kross12
                                  shado A jak to można sobie włączyć?
                                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    podziękował

                                    Komentarz

                                    • karpecik
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 279

                                      #19
                                      Zamieszczone przez darek_wawa
                                      Cały problem w nowych dieslach to filtry DPF. Nie oszukujmy się podczas jazdy miejskiej nie ma opcji żeby filtr się optymalnie oczyścił. Podejrzewam że od początku 2011 zostaną tylko TSi i diesle z DPF. W sobotę w Seacie uzyskałem informacje nt. Leona. Na stoku zostało im około 60 szt. z silnikami 1.9TDI i to koniec produkcji, więc na 99% podobna sytuacja będzie w Skodzie. Miałem okazje testować przez tydzień Fabie 1.6 TDI z DPF 90KM. Byłem pozytywnie zaskoczony. Silnik dawał radę, a w trasie średnie spalanie mieściło się pomiędzy 4.6 i 4.8. Pięknie ale ten DPF Teraz testuję najnowszą Astrę 1.3 CDTI ECOFLEX 95KM, która w cyklu mieszanym miała palić 4.2. Dzisiaj po mieście wyszło mi 8.5 i jestem trochę w szoku Silnik 1.4 TSI wydaje się wiec dosyć dobrą alternatywą pomiędzy akceptowalnym spalaniem i brakiem DPF.
                                      Bez obrazy... naucz się jeździć ekonomicznie skoro wymagasz niskiego zużycia paliwa. Mój C5 2.0HDI 138KM waży z pótorej tony, ale w mieście pali do 6.5 l/100km. Tak szacuję ponieważ średnią z około 6K km komputer pokazuje 5.6 l/100km. I FAP-a mam.

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez karpecik
                                        Mój C5 2.0HDI 138KM waży z pótorej tony, ale w mieście pali do 6.5 l/100km.
                                        rispekt
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #21
                                          karpecik, w mieście warszawa :?: :?: :?:
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            I znow bedzie wojna, ze jednemu pali 5 a drugiemu 10l.

                                            Chce ktos w miare realne spalanie to patrzy na motostat i tam sa min i max zuzycia danego uzytkownika i mozna jakies wnioski wyciagnac.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • marcink_1
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 312

                                              #23
                                              Nie wiem ile faktycznie pali 1,9 TDI bo go nie kupiłem. Cały czas zastanawiam się czy dobrze zrobiłem. Zakupiłem natomiast 1,4 TSI i napewno przyjemniej się nim jeździ niż 1,9 TDI, choć dislem jechałem tylko kawałek przed zakupem dla porównania. Podsumowując w 1,9 TDI napewno na plus jest spalanie, natomiast innych zalet nie znajduję. W 1,4 TSI w mieście w korkach spalanie może dojść do 9l. Jednak u mnie ze względu, że jeżdzę do miasta wieczorem gdy nie ma korków oraz poruszam się często poza miastem średnie spalanie z ostatnich 3000 km pokazuje 6,2 l/100 km.
                                              Może ktoś z Was napisze mi realnie ile pali ten 1,9 TDI przy prędkości 170 km/h lub w mieście w korkach. Mój 1,4 TSI na autostradzie jak sie go ciśnie to potrafi wziąść ponad 9l. Ciekawy jestem ile pali również na krótkich odcinkach powiedzmy tak do 5 km lub krótrzych zanim się rozgrzeje.

                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8044
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez marcink_1
                                                Może ktoś z Was napisze mi realnie ile pali ten 1,9 TDI przy prędkości 170 km/h
                                                ok.6.0-6.2 przy 170km/h stałej prędkości autostradowej bez szarpania w 3-4 osoby+bagaż+klima. Sprawdzone kilkukrotnie przez mnie na autostradzie A4 Katowice-Jędrzychowice i A1 Łódź-Poznań.
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez marcink_1
                                                  Może ktoś z Was napisze mi realnie ile pali ten 1,9 TDI przy prędkości 170 km/h lub w mieście w korkach.
                                                  przeczytaj sobie np. moje i loru posty w topiku spalaniowym to się dowiesz, ile pali w mieście jak się cisnie, przy 170 nie mam pojęcia, bo nie zdazyło mi się jeszcze w ten sposób za jednym pociągnięciem zjechać całego baku

                                                  zapewniam Cię, że Twój CAXA potrafi spalić sporo więcej niż te marne 9 litrów, jak chcesz to mogę Ci pokazać :szeroki_usmiech
                                                  więc powinieneś się cieszyć
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...